30 Aralık 2014

Kron Dynamic Yol Bisikleti İnceleme

Merhaba. Bu yazıda bir buçuk yıldır kullandığım yol bisikletimi anlatacağım. Şunu söyleyerek başlamalıyım ki şimdiye kadar beni hiçbir şekilde yolda bırakmadı. Bunu bir kenara yazalım.

İlk önce Kron markasının Active modelini almaya niyetlenmiştim. Fakat bayiye bir türlü gelmedi. Kendimi zorlaya zorlaya bayiden de azıcık indirim alarak ellerindeki bir üst model olan Dynamic modelini aldım. Çok doğru bir karar verdiğimi şimdi anlıyorum. Zira Shimano Sora sistem bile pek stabil çalışmıyorken Shimano 2300 sistemin çalışmasını tahmin etmek zor değil. 

Sora sistemden çok bir şey beklenemez belki ama en azından daha fazla süre rahat rahat kullanmak isterdim. Hele arka aktarıcı ömür törpüsü. Neredeyse arka rublenin kontrolü bende değil, onda. Kafasına göre atıyor vitesleri. Ben sadece azalmasını veya artmasını emrediyorum o istediğine atıyor. Zaten en büyük dişliye hiç geçmiyor... Tabi ki başta böyle değildi ama ya yıprandı yada ayar vakti geldi tam çözemedim. Yine de erken oldu tahminimden. Emre'nin bisikletinde arka sistem Shimano 105. Aradaki farka inanamazsınız. Gerçekten benimkine göre müthiş çalışıyor.

Bisikletimin tek eksi yönü bu bana göre. Şimdi biraz artılardan bahsedelim. Shimano R500 jant setinden son derece memnunum. Arkadaşlarımın korkup da giremediği yerlere (daha önce jant yamulttukları olmuş) normal bir hızda girebiliyorum. Zaten jant seti yamulana kadar performansını anlamak çok kolay değildir. Şimdiye kadar da yamulmadı, dolayısıyla memnunum.

İlk değiştirdiğim parça sele oldu. Hiç de iyi bir sele yoktu üstünde. Ben de Bisiklet Forum'daki bir ilandan bir sele aldım: Selle Italia SLR XC Gel Flow. Çok ama çok memnunum. 

Üstündeki rubena lastikler oldukça iyi performans verdiler. Çoğunun kaya kaya gittiği yağmurlu asfalt yollarda çok iyi bir yol tutuşuyla sürdüm. Şimdiye kadar hiç de patlamadı. Açıkçası üzeri aşınana kadar veya yarılana kadar kesinlikle değiştirmeyi düşünmüyorum.

Kendi ayarındaki (fiyat olarak benzer) diğer yol bisikletlerini denediğimde kadro rijitliğinin de iyi olduğunu gözlemledim. Bu yol bisikletinde istediğimiz bir özellik. Çünkü rahatlıktan ziyade, hıza önem veririz. Kadro rijitliği de bunu sağlar.

Önemsiz gibi ama gidon bandını da beğenmediğimi ve değiştireceğimi söyleyerek incelemeyi bitiriyorum. Özetle fiyat performans olarak iyi bir bisiklet. Ben aldığımda 1550 liraydı. Şimdiyse dolar kuru nedeniyle 2000 liraya çıkmış durumda. Az kullanılmış ikinci el bulabilirseniz alın derim. Amatör sporcular veya gezenler  için idealdir.